سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

هوالمحبوب

وقتی مشکل بزرگی داری
نگو ای خدا من مشکل بزرگی دارم
بگو ای مشکل
من خدای بزرگی دارم

----------------------

هوالمحبوب
وقتی گفتم ما هم ایرانی بودنمون رو یادمون میره هم مسلمونیمونو به بعضیا برمیخوره
اکثر اساتید ما به اقتضای شغل و رشته شون اب رو با چنگال میخورن
این وسط یه استاد داریم که هم عالی تدریس میکنه و هم اصراری نداره واسه خودش در نوشابه باز کنه(البته دیگران به اندازه کافی براشون باز میکنن)
چند روز پیش سر کلاس یکی از دانشجوها مزه پرانی بسیار همی کرد و استاد صبر فراوان
اما این دانشجوی گرام گویا صبر استاد به مزاجش بس گوارا امد تا بدان حد که زبان به لغو گشود و از نیاز شدیدش به اجابت مزاج سخن راند
اونم تو کلاسی که حدود سی تا خانم محترم نشسته بودن واستاد بزرگوار انقدر ناراحت شد که پس از عذر خواهی از خانما رسما اعلام کرد که دیگه نمی تونه ادامه بده
وما اینجا فهمیدیم که چقدر جنبه چیز خوبیه
ولی از همه اینا برای من  این قسمتش گرون تموم شد که بعضی از دانشجوها استاد رو مقصر دونستن به جرم این که واسه خودش در نوشابه باز نمی کنه و ...
ایا اشکال از بی جنبه بودن ماو ضعف تربیت نیست ؟
ایا اگر معتقد به این بودیم که من علمنی حرفا قد صیرنی عبدا باز هم چنین مشکلاتی پیش می اومد؟
یا اینکه فرهنگ احترام به بزرگتر و بخصوص معلم درست منتقل می شد ؟
من که فکر نمی کنم شما چطور؟

---------------------------------

هوالمحبوب
سلام بر غریبی که غریبه نبود
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بار دیگر مشهد دلهای شیعیان عزادار امام خویش است
گاه بر غربت خویش می گرید و گاه بر غربت یار
انگاه که دلهامان ملول از بی مهری زمانه میگردد کبوتر دلمان بی اختیار پر میکشد سوی حرم عشق و در سقاخانه ات ارام میگیرد
یا امام رضا مرا در غربت جانکاه روزگار ماوایی جز استان شما و خاندان محبت نیست
اگر پناهم ندهی روی به کدامین سو بگردانم ؟
 مثل همیشه چشم بر گذشته و اینده سیاهم ببند و مرا بپذیر
یا غوث الامت وغیاثها

------------------------------------

هوالمحبوب
روز گار غریبی است
دنیا تمام روزگارانش غریب است
و روز هایی امده و می اید که غربتش جانکاه است
مثل انروز که محبوبه هستی در داغ پدرش میسوخت وارام نگرفت مگر با وعده وصال
ودیری نپایید که وعده وفا شد
بی گمان اگر علی و حسنین مامور به صبر و ماندن و سوختن نبودند نمی ماندند
 

مسیح را دشمنانش به صلیب کشیدند
اما محمد را دوست نمایان بارها و بارها جام زهر نوشانیدند
و شادیشان را در سقیفه به جشن نشستند
وچه بسیار سقیفه ها که بر پا کردند
وچه بسیار جام ها که نوشاندند
و سلمان ها و عمار ها و بلال ها تیغ در گلو تنها توانستند ارام بر غربت خویش مویه کنند
وامروز نیز سقیفه ها بر پاست جای جای کره خاکی
و پنجشنبه های شومی که در تدارکند
وانسان همچنان در سوگ انسانیت قربانیش به ماتم نشسته است
تا انروز که او بیاید
و بغض های در گلو مانده را مجال باز شدن دهد
ومانده است به ان امید که:
سحر نزدیک است

------------------------------

   هوالمحبوب
طی شد این عمر تو دانی به چه سان؟
پوچ و بس تند چنان باد دمان
همه تقصیر من است این   که خودم میدانم
که نکردم فکری
که تامل ننمودم روزی ساعتی یا انی
که چه سان میگذرد عمر گران

کودکی رفت به بازی به فراغت به نشاط
فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات
همه گفتند کنون تا بچه است
بگذارید بخندد شادان
که بس از این دگرش فرصت خندیدن نیست
بایدش نالیدن
من نبرسیدم هیچ
که بس از این ز چه رو     
نتوان خندیدن
هیچ کس نیز نگفت
زندگی چیست چرا می ایم
بعد از این چند صباح به کجا باید رفت؟
با کدامین توشه به سفر باید رفت
من نبرسیدم هیچ
هیچ کس نیز نگفت

نوجوانی سبری شد به بازی به نشاط
فارغ از نیک و بد و مرگ و حیات
بعد از ان باز نفهمیدم من
که چه سان عمر گذشت
لیک گفتند همه
که جوان است هنوز
بگذارید جوانی بکند
بهره از عمر برد کامروایی بکند
بگذارید که خوش باشد و مست
بعد از این باز ورا عمری هست

یک نفر بانگ بر اورد که او
از هم اکنون باید   فکر فردا بکند
دیگری اوا داد
که چو فردا بشود   فکر فردا بکند
سومی گفت همانگونه که دیروزش رفت
بگذرد امروزش
همچنین فردایش
قدرت عهد شباب
میتوانست مراتا به خدا بیش برد
لیک بیهوده تلف گشت هیهات...
ان کسانی که نمی دانستند
زندگی یعنی چه
رهنمایم بودند
عمرشان طی شده بیهوده و بی ارزش و کار
و مرا میگفتند  که چو انها باشم
که چو انها دایم
فکر خوردن باشم
فکر گشتن باشم  فکر تامین معاش
فکر ثروت باشم
فکر یک زندگی بی جنجال
فکر همسر باشم

کس مرا هیچ نگفت
زندگی خوردن نیست
زندگی ثروت نیست
زندگانی کردن
فکر خود بودن و غافل ز جهان بودن نیست
من نفهمیدم هیچ
وکسی نیز مرا هیچ نگفت
وصد افسوس که چون عمر گذشت معنی اش فهمیدم
---------------------------------

هوالمحبوب
به این حدیث فکر کن

اتق من احسنت الیه

شاید ترجمه اش این باشه:

به تاوان نمو ریشه هایش درخت بید باغی را بریدند

عجب انکه از انانی تبر خورد که زیر سایه اش می ارمیدند

---------------------------------

هوالمحبوب
.........
ما بریم خونه دایی بزرگه با دایی بزرگه بریم خونه خاله بزرگه با خاله بزرگه و دایی بزرگه بریم خونه خاله کوچیکه با خاله کوچیکه و خاله بزرگه و دایی بزرگه بریم خونه دایی کوچیکه و....
این داستان همچنان ادامه دارد...
یکی نیست به اینا بگه بابا مگه مجبورتون کردن؟ اخه این که نشد دید و بازدید و صله ارحام
درست مثل مهمونی بازیای بچگیمون یه مهمونی بازی با بازیگری بزرگترا
از این بدتر این تکنولوزی تلفن همراهه که شده بلای جون  الو سلام شما کجایین کی میرین خونه خوب پس ما نیم ساعت دیگه در خونه تونیم
این دیگه مدل هشتاد و چهاره

---------------------------------------------

ؤهوالمحبوب

چند سال پیش ساکن یکی از کشورای عربی بودیم.اونجا ساعت رسمیشون رو تغییر نمیدادن. من همش با خودم فکر میکردم چطور اینها این کار رو اتجام نمیدن و چقدر خوبه که تو ایران بهار و تابستون ساعت رو ۱ ساعت به جلو میبرن.توی همون زمان مطالعه ای کردم دیدم تعداد انگشت شماری از کشورای دنیا ساعتشون رو بر طبق فصول تغییر نمیدن.اون روز تعجب میکردم حالا نگو به عقل ناقص من نمیرسیده که چه کار بی فایده ای رو اکثر کشورای دنیا انجام میدن.

شکر خدا که این کشف توسط دولت و مجلسمون صورت گرفت و جلوی این عمل بیهوده رو تو کشور گرفتن.

خوب درست میگن حالا این همه سال که ۱ ساعت تو مصرف برق صرفه جویی کردیم چه فایده ای داشت؟چه گلی به سر مملکتمون زدیم؟

یا مثلا این چه کاری بود که واسه اینکه گرمای ظهر دانش اموزا رو اذیت نکنه ما ساعتو تغییر میدادیم یکی نبود بگه خوب یک ساعت زودتر برن مدرسه فوقش اونایی که ساعت ۵ و ۵/۵ از خواب پا میشدن تا با احتساب فاصله خونه تا مدرسه ساعت ۸ مدرسه باشن از این به بعد ۴ و ۵/۴ بیدار میشن ؟چه عیبی داره میتونن به جاش شب هم زودتر بخوابن .این که دیگه فکر کردن نداره تغییر دادن سیستم زندگی خیلی بهتر از تغییر دادن ساعت رسمیه!نه؟

حتی این مسئله اینقدر بدیهی و ساده است که نیازی هم نبود یکی دو ماه قبل از شروع سال جدید به مردم اعلام بشه و نظر افکار عمومی لحاظ بشه!هواپیمایی هم باید خودش میفهمید که با وجود اکابر جدید مملکت دیگه امسال اون کار ناعاقلانه سالهای قبل یعنی تغییر ساعت صورت نخواهد گرفت و نباید ساعت پروازها رو بر اساس ساعت جدید تنظیم کنن!!!

الحمدلله که ما این بزرگان رو داریم وگرنه این فکر هرگز به فکر ما عوام خطور هم نمیکرد. الحمدلله!!!!!!!


عجب...........

--------------------------------