سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

در عزای عزاداریها

هوالمحبوب

شمر یه موجود فضایی نبود .یکی دور از تصور .یکی با یه چهره کریه. نه اتفاقا شمر در جنگ صفین کنار مولا علی شمشیر زد و زخم خورد.شمر حافظ قران بود. شمر اگر مومن به حقانیت حسین(ع ) نبود اگر هیج جا بر نمیگشت لحظه ای که در قتلگاه صدای ناله حضرت زهرا رو شنید پشیمان میشد برمیگشت حداقل لحظه ای درنگ میکرد به حکم فطرت و وجدان حق طلبش .اما شمر شکی در حق بودن حسین نداشت. برای همین تا اخر خط رفت تا اخر ظلم .ؤ

به قول شهید مطهری امام حسین رو یک بار در کربلا دشمنانش به شهادتش رساندند و بارها و بارها دوستانش هدفش رو کشتند. کاری که هر شب خیلی از ما در مجالس عزاداری میکنیم. نمیدونم شاید اگر شهید مطهری امروز بود به جای سه جلد حماسه حسینی سی جلد مینوشت.

شعرای بی معنا با جدیدترین موسیقیای مبتذل پاپ محصول مداحایی که از مداحی فقط صدای قشنگشو دارن . جملات عربی رو هم اونقدر سطحی حفظ کردن که بصورت خیلی خنده اوری بعضی از کلماتشو جا میندازن و نمیفهمن چه اش شله قلم کاری میپزن.

به هر نمایش و حرفی واسه داغ کردن مجلس متوسل میشن حتی ابایی از سواستفاده از اسم حضرت زهرا و امام زمان و ... ندارن.واین یعنی قتل هدف امام حسین یعنی لوث کردن بزرگترین قیام تاریخ ایا این شمر بودن نیست؟

نمیدونم شاید جهله ولی تا کی جهل توی کارای به این حساسی ؟ایا کسی نیست که بیدارشون کنه؟ ایا مطهری یا مطهریها نمیخوان این مصیبت رو فریاد بزنن؟

والسلام علی من اتبع الهدی

هوالمحبوب

شاید یکی از دلایلی که ائمه را بر ان داشته که تا بدین حد تاکید و تشویق بر زنده نگه داشتن عاشورا و مصائب ان داشته باشنداین باشد که عاشورا تابلویی است کامل از این اعجوبه افرینش یعنی انسان!

یاد اوری اینکه اولئک کالانعام به چه معناست! چگونه انسان میتواند با اختیارش انقدر پست شود که حقیقت را ببیند و حق را بشناسد و به ان پشت کند . مصداق این آیه از قران که میفرماید:(( وما اختلف الذین اوتوا الکتاب الا من بعد ما جاءهم العلم بغیا بینهم)) باشد.

و از سوی دیگر یاداوری اینکه انسان که خداوند برای افرینشش به خود تبریک گفت با همان اختیار میتواند به جایی رسد که از ملائکه نیز برتر شود .

رسد ادمی به جایی که بجز خدا نبیند

میتواند حسین وار عزیزترین عزیزانش را به قربانگاه برد و در راه معشوق قربانی کند و نفس مطمئنه را بار دیگر عینیت بخشد.

اری میتواند زینب گونه عزیزانش را به خون غلطان ببیند و باز بگوید (( ما رایت الا جمیلا)) تا حقارت دستگاه ظلم را به رخش بکشد!

و میتواند همچون شمر و عمر سعد با همه وجودش حقانیت حسین را دریابد اما به رذیلانه ترین صورت در مقابلش بایستد و بل هم اضل را به نمایش بگذارد .

یاد عاشورا از انروست که فراموش نکنی در ازمایشات سخت الهی ایمان و صبر است که تو را از مهلکه کفر و عصیان میرهاند.

از یاد نبری که ممکن است سالها مومنانه زیست کنی اما در ورطه مصیبت و بلا کوچکترین تعلق تو به دنیا تو را از قافله بهشت باز دارد.

به یادت می اورد که فریاد بزنی الهی انا عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین و از او بخواهی که نلغزی و تا اخرین دم حیاتت بر سبیل نجاح و سعادت بمانی .

و از اینروست که ((ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة))

والسلام علی من اتبع الهدی