سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

بودن یا نبودن ...مسئله برایشان فقط این است

هوالمحبوب

زمانی که طرح تثبیت قیمت ها از طرف مجلس ارائه شد تا چند روز از عصبانیت نمیدونستم چیکار کنم . من اقتصاد دان نیستم .نسبت به این زمینه علمی هم فقط یه عامی به حساب میام اما اینقدر میدونستم که نزدیک به سه چهارم قیمت یارانه دادن روی هر لیتر بنزین یعنی از گلوی ادم فقیری که به عمرش ماشین سوار نشده گرفتن و تو گلوی بچه سوسولایی ریختن که تفریحشون تیک اف کردن و لایی کشیدن و گشتن توی خیابونا با ماشین اخرین سیستمه.

این طرح در اون زمان دو معنی میتونست داشته باشه .یکی اینکه این دو دوتا چارتای اقتصادی رو نماینده ها نمیدونن و دیگه اینکه این کارشون مخدری بود واسه مصلحت اندیشی های ذهنی دیگه شون.

چند وقت پیش گفتم با این وضعیت دو گزینه واسه دولت میمونه :اول اینکه ناگهان قیمت بنزین رو بالا ببره تا به قیمت واقعی نزدیک کنه و یا اینکه سهمیه ای یا یارانه ایش کنه .که البته گزینه دوم هم فقط میتونه یک گزینه مقطعی باشه.و متاسفانه دقیقا چند روز پیش اعلام شد که این دو گزینه تحت بررسیه!!!

حالا تصور کنید با این کار چه فشاری روی مردم میاد .در حالیکه با طرح دولت قبلی برای واقعی کردن قیمت بنزین در طی ده سال فشار تعدیل شده و قابل تحملی به مردم وارد میشد .حالا اینکه چی شد ناگهان جلوی این روند توسط مجلس محترم گرفته شد من نمیدونم!!!!!!!!!

----------------------------------------------------------

اخرین روزای سال که اعلام شد ساعت ها امسال تغییر نمیکنه اصلا شکه شده بودم!!!

اتفاقا توی وبلاگم هم یه مطلبی با همین عنوان زدم ولی کسی تحویل نگرفت. بین اشناها هم که مطرح میکردم میدیدم خیلی ساده از کنارش میگذرن و البته لبخندی نثارم میکردن که مثلا این حرفات سیاسیه حرص نخور.

جالب اینجا بود که دولت واسه توجیه کارش چشماشو میبست و میگفت کی گفته الان روزه؟ من که نمیبینم. گفته میشد این کار یعنی یک ساعت اضافه کردن به ساعتای اوج مصرف برق. انکار میکردن چطور من نمیدونم. اخه این روشنه که ادما ساعت خواب و بیداریشون رو که تغییر ندادن در نتیجه مدت زمان استفاده برق یک ساعت در شب اضافه میشد.

دلیل دیگه واسه ناراحتیم این بود که در نتیجه این مصوبه نماز های صبحی بود که قضا میشد و عملا هم اینطور شد .تازه نماز صبح که هیچ نماز ها مغرب و عشایی که از نیمه شب شرعی میگذشت و اصلا خیلیا حمکش رو هم نمیدونستن...

اگر واقعا دلیل این کار دولت راضی کردن یک عده واپس گرایی بود که از اغاز به تغییر ساعتها اعتراض داشتن فقط خدا به دادشون برسه.

اگر دولت نگاهش خدمت گزارانه بود نه قیمانه حداقل این لایحه رو به نقد عمومی میگذاشت و بعد تصویب میکرد ولی متاسفانه نگاه دولت به مردم  عاقل اندر سفیهه.

حرف اینه که متاسفانه ادمایی که به این مجلس و این دولت رای دادن یه حاله تقدس به دورشون کشیدن و در نقد رو به روی خودشون و دیگران بستن. اما اگر همین روند ادامه پیدا کنه مشکلات بیشتر و بزرگتری در اینده خواهیم داشت.

فقط خدا به دادمون برسه.

نظرات 11 + ارسال نظر
علی جمعه 16 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:31 ق.ظ http://sahel7.blogsky.com

salam

azizam asabeto vase ina khoord nakon,man az roozi ke in ahmadi nejad rayis jomhoor shod,fateheye in mamlekato khoondam,akhe yeki nist bege to o che be in kara,ey baba ki be fekre mardome,

be manam sar bezan

[ بدون نام ] جمعه 16 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:41 ق.ظ

داود جمعه 16 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام
موندم که چی بگم به هر طرف که نیگاه میکنی تبعات منفیش بیشتر از مثبتاشه
دلم نمی خواست اینو بگم اما متاسفانه جو رو جوری درست کردن که کسی اعتراض هم نکنه .
امیدوارم که مشکلی پیش نیاد . اما با این روندی که در پیش گرفتن تا ۵/۱ سال ذیگه سرو صدا ها هم در میاد
یا حق

هیمدال شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:09 ق.ظ http://essay.mihanblog.com

سلام(درود)...چرا خون خودتون رو کثیف میکنین؟!!؟سیاست پدر مادر نداره!!!خیری هم نداره!!!زندگی خودمون رو بکنیم راحت تریم!!چرا به من تازگی سر نمی زنید؟!؟!

heimdall یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 ق.ظ http://essay.mihanblog.com

salam(2rood) gheyr az arzeshha momkene besiyari az arzesh va mogheyat ha ro ham az dast bedim,amma karish nemishe kard,gheyr az nezare!!!bayad faqat dast be 2a bardarim!!!

مسافر چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:44 ب.ظ http://alachigh262.blogfa.com

سلام ...
می گم استاد شما چرا پیشنهاد وزرات اقتصادی رو رد کردین .. هرچی دولت جدید واسطه فرستاد که بابا ...ت. هم ناز کردی و کار به اینجا کشید
خیلی جالب بود جدی می گم ... از همه بیشتر نماز صبح ها که خیلی باهاش مواجه شدم ...
ولی خوب حالا چاره چیه !؟!؟!؟؟!؟!؟!

عشق خدائی چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:04 ب.ظ http://mother20.blogfa.com/

سلام وب زیبا و تخصصی خوبی داری با گفتهای خوب و آموزنده خواستم بگم افرین به شما که سر شار از انرژی مثبت هستید و به مخاطب خود انرزی فکری میدهی باز به دیدارت خواهم امد
از اینکه به من سر زدی ممنون شما هم خوب فکر داری چون عاقلی و از روی عقل عاشق میشوی
چه زیباست خوب اندیشدن شما چه زیباست وبلاگ شما که نشان عمق وجود شما نسبت به زندگی شما برای ایند شما ست به به چه خوب است عشق های اسمانی از روی ایمان خدائی . اگر دوست داری قدم بر سر زمین عشق خدائی گذارید و سخن زیبائی الهی خودرا در انجا باز بگذار خوشحالی را برای بازدیدکنندگان عشق خدائی نشان بده مخصوصا دست نوشته های قشنگت راستی ونورانی باشی و شاد انشاا... http://www.mother20.persianblog.com/

قاسمی پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:33 ق.ظ http://www.amadani.blogfa.com

سلام
حرف این است که آدم هایی که ،به هر مجلس و هر دولتی رای می دهند هاله ای از قداست دورشان می کشند.
آن روز که برداشتن حجاب را برای مردم راحت می کردیم .هم کسانی بودند که همین دادهای امروز تو را می زدند وکسانی هم بودند که ارتباط بین رئیس جمهور سید و پیغمبر را جستجو می کردند .
نه فقط این ،که همان روز ،رقم کا رهای خلاف خیلی بیشتر وکلفت تر از این بود و امروز هم شاید .فعلا باید دید.
چیزی که ما به راحتی فراموش می کنیم ، حق است و
وچیزی که به گردنمان آویزان است رگ تعصب است .که کلفت تر از هر غل وزنجیری است.
ته ته دلمان نه ما قصد خیر رساندن بی تعصب را داریم نه شما.
یک نفر هم تنها مانده که ما هر دو طرف ادعای نزدیکی بیشتر را به او داریم
شاید هر کداممان برای اثبات حرفهایمان وجودش را خواسته ایم.
ایشان هم چون خیلی مهربانند نمی آیند .تا دل هیچ کداممان نشکند.
فراموشی اصلی همه مان انقلاب است ،شهدا است ودرد این است که همه مان ادعای این را داریم که این هر دو ،در سینه مان ،از هر کسی وچیزی عمیق تر جا دارند.
برادرم شیشه های عینکت را عوض کن .ببین ،اما همه را ببین ،نه آْنکه بر دلت می نشیند.
ما هم همین را می کنیم.
انشا الله
یا علی.

حاجی شنبه 24 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:19 ب.ظ http://hovakhshatrah.blogsky.com

سلام
خدا قوت
بعد تز حدود شش ماه بازم اومدم ببینم چه خبره
دیدم بین وبلاگ ها پیشرفت ایجاد شده
مخصوصا نظرا که قبلا از هر ۱۰ نظر ۱۱ تاش محتواش این بود : (قشنگه به ما هم سر بزن ) الان خوب شده و معلومه که افراد به نوشته‌های سالم هم اهمیت میدن و از اون کلیشه‌ای نوشتن ها فاصله گرفته شده
البته نوشته های شما که حرف نداره
یا حق

محمود یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:59 ب.ظ http://mohebannet.blogsky.com

سلام...عید شمام مبارک
راستش من هم طرفدار دولتم هم وطرفدار نقد منصفانه ولی من موافق طرح تثبیت بودم چون به هر حال از گرانی بنزین و آب و برق و.... همه چیز یه هو بالا میره اگر این طرح تثبیت نبود الان بنزین باید به نرخ خلیج فارس لیتری 400 تومن فروخته می شد که معلوم بود بقیه اجناس چقدر بالا میرفت و همه مردم بدبخت میشدن

مسافر دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 ق.ظ

سلام عید شما هم مبارک :)
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد