سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

سحرنزدیک است

فقط یه گوشه دنجه واسه دل نوشته هام.همین

هوالمحبوب

1- هر کی بیشتر بدونه الزاما بیشتر نمی فهمه!
--------------------------

2- این صدا و سیما یا یه حقوقدان توش پیدا نمیشه یا عمدی در کاره!
ماده 1171 قانون مدنی:
در صورت فوت یکی از ابوین حضانت طفل با انکه زنده است خواهد بود هر چند متوفی پدر طفل بوده و برای طفل قیم معین کرده باشد!
قابل توجه دست اندرکاران فیلم بیداری که یا خوابن یا خودشونو به خواب زدن.
حضانت طفل بعد از فوت `پدر با مادره مطلقا .مگر اینکه مادر دچار جنون یا فسق و ... بشه.
بعلاوه حتی اگر قرار بود به پدربزرگ پدری طفل برسه به این پدربزرگ تقریبا مجنون دائما خواب نمی رسید چون صلاحیتش رو نداشت!

-------------------------
3- من چهارشنبه کنکور دارم .از همه دوستای وبلاگی التماس دعا دارم.
نظرات 18 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:21 ق.ظ http://anti-efsha.blogsky.com

سلام.
امروزه در ایران دین ستیزها دست یهودیها را در دشمنی با اسلام بسته اند و به اسلام و پیامبر فحش میدهند. سلمان فارسی را بخاطر کمک به اسلام متهم میکنند و او را نویسنده قرآن میخوانند.
من در جواب این اهانتها تصمیم گرفته ام وبلاگی در پاسخ آنها ایجاد کنم .در ضمن با اگر با من در بحثها همکاری کنی ممنون میشوم.اگر دوست داشتی منو لینک کن.
من با مطلب «حکومت یزید و افشای چهرۀ ضداسلامی بنی امیه»به روز هستم.
به امید ظهور

فاطمه جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:22 ق.ظ http://crazyfrog.blogsky.com

صدا و سیما نص صریح قانون اساسی رو راجع به همگانی بودن اون و تعلقش به کل ملت ایران با برنامه های دروغ سیاسیش و خبرهای یک سویه و تبلیغات یک جانبه و اطلاع رسانی انتخابی و جهت دار خیلی ساله نقض کرده.اونوقت تو داری از نقض قانون مدنی تو یه سریال معمولی حرف میزنی عزیزم؟
از نظر حضرات شورای سیاست گذاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا به قول من قوطی جیم الف الف قانون یعنی اونچه اقایون صلاح میدونن و مردم حق دارند به میزانی که حضرات تشخیص دادند بدونند...بگذریم دختر جون...بگذریم...من مدتهاست تلوزیون نگاه نمیکنم...خیلی ساله...بگذریم

رویا جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:37 ق.ظ

سلام دوست خوبم
یقینا شما ی بار این فلم و دیدی اونم وقتی بود که بحث حضانت بچه نیومده بود
اما اینجور نیست مشکل اون دختر بیچاره بر سر اشتباه خودش یعنی اعتماد بیش از حد و اینکه اصلا نمیتونست ثابت کنه پدر بچه کیه؟ چون در خلوت دونفره صیغه خونده شده بود
جا افتاد؟

پروانه ی مهاجر جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:41 ق.ظ http://mohammadsadeg.blogfa.com

سلام
از -برگ زیتون و نچاق اومدم اینجا

بازم میام

روان و ساده و زیبا می نویسید

موفق باشید

پارسا جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:45 ب.ظ http://khalvatkadeh.blogsky.com

سلام
من این سریال رو ندیدم هر چند اجمالا از جریانش یه چیزایی شنیدم. در مورد حضانت حرف شما کاملا صحیح است و حضانت طفل بعد از فوت یکی از والدین با اون یکی دیگه است و این کاملا بدیهی است و بعیده این اشتباه در این سریال اتفاق افتاده باشه. من احتمال می دم که اصلا بحث حضانت نبوده بلکه بحث ولایت قهری بر کودک بوده که اگر این احتمال درست باشه، ولایت قهری کودک با پدربزرگ پدری است نه مادر. مستحضر هستید که بین حضانت و ولایت قهری کودک تفاوت وجود داره.
پست قبلیتون هم بسیار زیبا بود.

سلام
توی فیلم بیداری وقتی سارا به ترنگ میگه تو فقط تا 7 سال میتونی بچه ات رو نگه داری و بعدش مجبوری بدی به ما.این یعنی حضانت نه از باب ولایت.
این اولین باری نیست که ای مساله اینطوری مطرح میشه. چند سال پیش یه فیلم سینمایی فمینیستی ساخته بودند که موضوع فیلم همین اشتباه بود. اسمشم یادم نیست.
واسه همین میگم انگاری عمدیه

پارسا جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:06 ب.ظ http://khalvatkadeh.blogsky.com

سلام
می بخشید مجددا مزاحم شدم، اگه بنا به گفته شما سارا به ترنگ گفته : تو فقط تا 7 سال میتونی بچه ات رو نگه داری و بعدش مجبوری بدی به ما.
این مطلب، از نظر حقوقی ایرادی نداره. حضانت طفل چه دختر چه پسر تا هفت سالگی با مادره و بعدش این حق اولویت از مادر سلب می شه و به پدر منتقل می شه و اگر طفل فاقد پدر باشه تا سال ۸۲ بنابر قول مشهور فقها و ماده ۱۱۶۹ قانون مدنی به جد پدری منتقل می شده و بعدش به وصی و ... .
در سال ۸۲ بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت هم بعد از اتمام هفت سال ، حضانت طفل به پدر منتقل می شود. الان هم دادگاه ها بدشون نمی اد اگه طفل فاقد پدر باشد، حکم به نفع جد پدری بدهند.
خدمتون عرض کردم که من این سریال را ندیدم ولی با توجه به نقل قولی که شما از سارا کردید، حرف سارا هرچند یه کمی اغراق امیز به نظر می رسه ولی از لحاظ حقوقی قابل دفاعه. حداقل معلومات من اینو می گه.
برای ازمون کارشناسی ارشدتون هم دعا می کنم. ایشاللا موفق باشید.

من تحقیقی داشتم رو بحث فقهی حضانت از منابع اصلی فقها.
همین جا اشتباهه
وقتی پدر طفل بمیره هیچ کس حتی بعد از ۷ سالگی برای حضانت بر مادر اولویت نداره
حتی در صورت عدم وجود مادر تو اولویت جد پدری بر سایر اقوام اختلافه.
ابته من رویه دادگاه ها رو نمی دونم تا قبل ۸۲ چی بوده. اما از لحاظ فقهی مطمئنم.
گرفتن حضانت از مادر بعد ۷ سال فقط در صورت وجود پدره

رجا جمعه 26 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:16 ب.ظ http://mm2.blogsky.com

شاید برای خیلی انسانها
تأیید شدن بهترین حرف باشه !
و خیلی انسانها پیچیدگی موجود در این زندگی را برای خود معنا نکنند

اون وقت بهتره در همون سیستمی که خودشون دارند بمونند !!

کاش یاد می گرفتیم به زور آدما رو تو قالبای تنگ ذهن خودمون نگنجونیم!
توی روابط انسانی خیلی وقتا دو دو تا ۴ تا نمیشه. اینو یادتون بمونه!

فهیمه(دختر عمو) شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:32 ق.ظ

سلاااااااااااام
میگمااااا من اصلا نفهمیدم چی میگی فقط فهمیدم ماله فیلمه بیداریه
دعات هم میکنم که قبول شی
یا علی

واقعا خسته نباشی دختر عمو!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:33 ب.ظ

فاطمه ایوالا بابا چه مطلب قشنگی نوشتی من نمی دونم که حرفهای تو درسته یا نه به قول فهیمه نفهمیدم
چی گفتی ولی هر چی که من اصلا از این فیلم خوشم نمی یاد به هر حال خیلی قشنگ نوشتی .























امیدوارم همه به هدفاشون برسن وتو ام اگه مصلحت به هدفت برسی

آزاده شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 ب.ظ

ضمن دعای اساسی برای کنکور فوق لیسانس
خو شحا ل می شوم برای رفع خستگی 5 شنبه در سمینار
میزبان شما باشم
اگر ایمیل دارید اعلام دارید که شماره تماس تقدیم شود
یاعلی

میم نقطه یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ب.ظ http://7cheshmeh.blogsky.com/

سلام
موفق باشید ایشالا
-------------------------
من میخوام یه کار جالب بکنم یعنی میخوام دو تا کتابلاگ درست بکنم.
یعنی دو تا کتاب رو توی دو تا وبلاگ منتشر کنم یا به عبارت دیگه( باز نشر )
برای همین هم در اولین گام دنبال وبلاگ هایی می گردم که این دو تا وبلاگ رو لینک کنن
امید وارم روی من رو زمین نندازی.
پیشاهنگ جهاد(در باره شهید سید مجتبی نواب صفوی) http://sayedmojtaba.blogsky.com
شهید قلم(در باره شهید سید مرتضی آوینی)
http://mortezaaviny.blogsky.com


فعلا"
یا علی مددی!

بید مجنون سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:51 ق.ظ http://from2008.blogsky.com

خوب منم کنکور دارم بیام ازت بخوام واسم دعا کنی؟
بیام ؟
.
.
.
.
.
.
.
بیام!!

خوب واسه منم دعا کن

... سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:04 ب.ظ

مطلبتان جالب بود ولی ظاهراْ بعضی ها به جای اینکه برای مطلبتان نظر بگزارند اشتباهی اومدن خونه عمو یا خاله

سلام به شما
اول تشکر
بعدم عیبی نداره.
بعضی وقتا کامنت گذاشتن فقط واسه اینه که یه دوستی اعلام کنه اومده.
گاهیم دوستان چون میدونن اینجا زودتر از همه جا سر میزنم ترجیح میدن اینجا حرفشونو بزنن.
یا حق

فهیمه(دختر عمو) چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:10 ق.ظ

سلاااااااااام
ایییییییی
این همه گفتی جوابت رو تو وبلاگ دادم همین بود
کشتی خودت رو دختر عمو
هر چند خودم فهمیدم چی میگی تو وبلاگُ میخواستم تو رو امتحان کنم دیدم بلهههههه خانوم خانوما خودشون چیزی نفهمیدن
خدا نگهدار این قدر هم به مخت فشار نیار
تو برو همون کنکورت رو بده برات بهتره حالا از من گفتن بود
یاعلیییییییییییییی

رسول اردبیلی چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ق.ظ http://iraneshomali.blogfa.com

سلام . از اشنایی تان خوشحالم. به ایران شمالی هم بیایید .

ئه‌سرین چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:40 ق.ظ http://asreen.com

2- نه فکر کنم در مورد بخش اول بند دوم(چی شد!) اشتباه میکنی. حضانت بچه به والد زنده می رسه درست ولی هیچ مطلقای درش نیست. حالا اگه والد زنده مادر باشه تا زمانی حضانت بچه رو داره که پدربزرگ پدری یا عموی بچه درخواست حضانت بچه رو نکنه. اگه تقاضا بده طبق قانون بچه رو می سپرن به اونا. حالا بعد هفت سال و اینا هم باز باید پیش اونا بمونه تا زمانی که به سنی برسه که خودش قانونا و عقلا بتونه انتخاب کنه که بره پیش کدومشون زندگی کنه. (یادمه دو -سه سال پیش یه پرونده در جریان بود که عموهه بچه رو گرفته بود و زن عموهه بچه رو اذیت می کرد و مادر درخواست قیمومیت داده بود که بچه رو پس بگیره!) درمورد اینکه هفت سال اول اجازه داره پیش مادر بمونه و بعدش بره پیش درخواست حضانت کننده راستش مطمئن نیستم ولی به نظرم اینم درسته.

فاطمه چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:55 ب.ظ http://crazyfrog.blogsky.com

دیدی فاطمه؟
حالت بد شد؟
جامعه ی احمق روشنفکری ایران
مستبد تر از هر فاندیمنتالیسمی

امتحانت چطور بودی دختره؟
بووووووس

پیروز چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:36 ب.ظ http://victorious.blogsky.com

سلام
اول: امیدوارم موفق باشید در کنکور! خیلی مرحله مزخرفیه توی زندگی آدم!
دوم: این مساله حقوقتون جالب بود! البته من رشته ام فنیه و مطلقاْ چیزی در این باره نمی دونم و نمی دونم این قانون از کی هست ولی می دونم که ۲۴سال قبل که پدرم فوت کرد مادرم برای این که حضانت ما رو بگیره خیلی دوندگی کرد!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد